Herzlich Willkommen - Reisverslag uit Linz, Oostenrijk van Amber Mulder - WaarBenJij.nu Herzlich Willkommen - Reisverslag uit Linz, Oostenrijk van Amber Mulder - WaarBenJij.nu

Herzlich Willkommen

Blijf op de hoogte en volg Amber

06 Februari 2014 | Oostenrijk, Linz

Hoiiii,

Woensdag 5 februari was het dan zo ver, de reis naar Linz kon beginnen.
Om kwart over 8 zijn wij (ouders, broertje en vriendje) vertrokken naar Schiphol. Daar aangekomen de goede incheckbalies gezocht en gevonden en toen nog even vanaf het panorama-dak gekeken. Toen werd het toch echt tijd voor het afscheid (het was toch wel even moeilijk) want, nadat je door de douane bent gegaan kun je niet meer terug.
Vanaf dat punt stond ik er dus alleen voor en moest ik zelf alles gaan doen. Het eerste was de goede gate zoeken. Dit was gelukkig helemaal geen probleem haha.
De vlucht was ook prima een heel mooi uitzicht gehad en vooral boven Duitsland kon je goed zien waar het gesneeuwd had.
Eenmaal geland, was het uitzicht er niet minder op aangezien ik vlakbij de bergen was geland.
Toen heb ik de bagage opgehaald en was het zoeken naar een bus. Gelukkig was er een Nederlandse man en die moest ook met de bus, dus zodoende kon ik toch een kaartje kopen aangezien die kaartje automaat er wel heel ingewikkeld uit zag.
Maar eenmaal in de bus heb ik voor mijn gevoel het hele centrum van Salzburg gezien. Ik dacht nooit bij de Hauptbahnhof van Salzburg aangekomen maar toch ik het gelukt haha. Daar heb ik een kaartjes automaat gezocht en gekeken vanaf wel spoor de trein ging. Ik had alleen niet gekeken met welke vervoerder deze trein ging, dat bleek dus WEST (ofzoiets) te zijn terwijl ik een kaartje voor de öbb (oebb) had. Toen ben ik naar een infobalie gegaan van de öbb en gevraagd wanneer en vanaf welk spoor de eerst volgende trein gaat. Hier kreeg ik heel vriendelijk een antwoord heb en zo kon ik de reis vervolgen. De trein was 5 minuten te vroeg (iets wat ik in Nederland niet vaak zie haha) maar vanuit de trein had ik ook weer een heel mooi uitzicht. Alleen maar sneeuw en berg en echt Oostenrijkse huizen. Ondertussen had ik contact met mijn mentor gehad hier in Linz. Hij zou mij komen ophalen vanaf het station in Linz.
Hij stond bij het station en toen moesten we nog 2 keer te tram nemen en 5 minuten lopen en toen was ik eindelijk daar waar ik moest zijn.
Mijn eerste prioriteit was toch even wat te eten halen, dus ik ben naar een supermarkt gegaan op 10 min. lopen ongeveer en daar heb ik een paar spullen gehaald zodat ik mij de eerste dag(en) toch zou redden.
Daarna had ik nog genoeg tijd om met een aantal mensen te skypen om te laten zien dat ik goed was aangekomen op mijn kamer.

Ik zal zo snel mogelijk weer iets van mij laten horen!

xxx

  • 06 Februari 2014 - 17:33

    Mama:

    He stoere meid,

    Daar zit je nu, in Oostenrijk. We hebben al even in je nieuwe kamer "rondgekeken". Fijn dat alles goed is gegaan. Nu op ontdekkingstocht. We gaan vast veel skypen. Heel veel plezier daar en doe voorzichtig.
    Dikke kus van mij en ♡you.

  • 06 Februari 2014 - 18:08

    Melissa:

    Hey vakantieganger ;)..

    Leuk verhaal. Heb je vandaag ook al ff gesproken, maar zo uitgebreid niet haha.
    Heel veel plezier daar en goed leren he!
    Ik spreek je snel weer en we gaan zeker nog ff een keertje skypen!

    xxx van je zus ♡

  • 06 Februari 2014 - 20:05

    Henri En Jolanda :

    Hoi lieffie,

    Wat ben je toch een stoer wijf, je hebt het toch allemaal maar ff geflikt!
    We hebben je gelukkig al even op je kamer kunnen zien.....lang leve Skype!
    Ook heel fijn dat je een ingebouwde kookwekker in je keuken hebt....een hele geruststelling hahaha, grapje!! Maak er maar een hele mooie tijd van!!

    Dikke kus

  • 09 Februari 2014 - 15:45

    Jorden:

    Fijn dat het goed gaat in dat vere oostenrijk. Mooi dat we nu ook kunnen app. En heel veel plezier en succes morgen met je eerste schooldag.

    Dikke kus,
    je broertje

  • 09 Februari 2014 - 15:51

    Papa:

    Hallo mijn stoere dochter,

    Nu een paar dagen later zit je al wat meer op je plekje en raak je steeds meer gewend aan het leven in Oostenrijk. Ook wij (ik) wen er al wat aan. Over een paar weken komen wij even kijken hoe je de aankomende maanden leeft. Tot app/skype later.

    Dikke X


  • 10 Februari 2014 - 19:28

    Anneke Van Vliet:

    Hallo amber

    Dat heb je goed gefikst.Fijne tijd in Linz.Probeer ook maar even de lange latten en veel succes met je studie.

    groetjes Jans en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 3982

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Linz

Landen bezocht: